Gullsteinvollen; jentetur

Hei dere. Ville bare vise dere et lite knippe av enda en fantastsik tur. Denne gangen til fots, og med ei venninne. Vet ikke hvor jeg skal begynne for å få forklart hvor koselig og digg denne turen var. Og ikke minst gøy. Men man skal jo ikke dele aaalt på disse sosiale mediene. Så bildene får tale for seg selv. Bare det å gjøre litt mere ut av en jentekveld. Å dra på en hytte langt inni skogen, istedenfor å sitte hjemme i stua, gjør den mere unik.

Turen startet på lørdags ettermiddag etter jobb. En time fortidlig til ferga, eller rettere sakt akkurat for sein til den som netopp hadde gått, førte til at det ble et lite junk-måltid på kiosken. Òg ikke minst at Saaben til typen endelig fikk "plassen" sin på ferga. Den plassen han alltid har et mål om å få hver gang vi er ute på tur. Men som aldri skjer da vi aaalltid blir vinket inni et krokete hjørne grunnen størrelsen på bilen (a) og standard-regla for nordlenningen blir luftet. Så dette måtte da eviggjøres med et lite *knips….

Yeah!!! Fremmerst og i midten;)

VI hadde et lite stopp innom hytta til Torhild på Tusnta, hvor vi hilset på noen veldig tillitsfulle hester. Jeg og hester har aldri kommet noe særlig godt overens. Jeg er faktisk veldig redd disse gedigne dyra. Men jeg har alltid ønsket meg et skikkelig fint "hestebilde" Så dèt prøver jeg på hver gang jeg får sjans. Her er da en "selfie" av meg og hesten. Litt skeptisk*

Etter mye tull på stien kom vi frem til hytta. Du skjønner, etter vi hadde gått et godt stykke kom vi på noe vi hadde glemt i bilen. Og ja, det var såpass viktig at det var verdt å snu for. Nemlig jægerflaska(UUps..) Vi la fra oss sekkene i veikanten for å løpe tilbake, og da vi nesten var kommet frem til bilen kommer jeg på at nøklene til bilen ligger i sekken som vi la igjen på stien. Ahh.. tilbake igjen. Men vi fikk henta flaska, og blide og fornøyde ble vi.. Hehe...

Videre så ble tørste og skulle drikke fra elva. Jeg bøyer meg fremover og skulle drikke og oppdaga at sekken ikke var lukket da drikkeflaksa mi faller ut, og i elva. Jeg løp etter flaska som var på vei til å få en veldig så lang flyte-tur, men fikk heldigvis plukket den opp. Men uansett… hadde ikke hodet vært fastskrudd til kroppen hadde jeg sikkert glemt det òg. Les:fjolls til fjells

Jeg har fortsatt et veldig stykt gnagsår etter toppsturen tidligere i uka, så jeg labbet av gårde i bestemors slipperser. Hehe… *På skogstur sjø. Ja da er det viktig med riktig fottøy.

Vi hadde jo store planer om å regjere på hovedhytta alene denne kvelden, men slik ble det ikke, da det var andre folk som også hadde planer om å overnatte her. De kom først, (ikke rart når man styrer så gale på veien som det vi gjorde) så vi måtte ta til takke med anekset. Greit nok det, men hva vi gjooorde med den saken, og bildene av kvelden er desverre ikke bloggmateriale. les: tull og ball, klomserier og en stooor latter.

Sitat fra de i hovedhytta: "hvordan er formen deres da, piker?"

hmm.. lurer på hvorfor dem følte for å spørre om det.

Vi hopper pent over de bildene, og ikke minst videoene, og går rett på søndagens bilder. Som dere ser var vi veldig heldig med været. Det ble litt soling, og en tur ned til elva. Egentlig for å bade og ta bilder, men når alt av batterier var flatt,  ble det kun med å seee på elva. Et slik bad, må jo også eviggjøres, så når det var umilig, takket jeg pent nei til badet.

Havregrøt til frokost for seriøse piker (a)

å her ble siste bildet tatt, før batteriet gikk tomt, dermed ingen bading.

Tusen takk for en koselig tur Torhild. Dette blir ikke den siste;)