Perleporten

-My day-

Alarmen ringte 07.00 i dagtidlig og vi kjørte til hytta på Oppdal. Der kom vi til dekket frokostbord. Etter frokost tok vi turen ut på ski. Vi valgte langrenn i dag.

-Skarvatnet-

Vi startet på Skarvatnet som er 862 moh, og gikk oppover mot "Perleporten". Jeg er ikke sikker på hvor høut det er men regner med at vi gikk 3-400 meter oppover(?) Temperaturen var grei, og været ville vært perfekt om sola hadde skint gjennnom skylaget. Det var bare så vidt vi kunne se den. Utover dette så kan jeg meddele at vi ikke var alene i fjellet i dag. Herremin så fullt det var. Det kan ikke akkurat sammenliknes med når vi går på rando-turer og har hele fjellet for oss selv og er den første til å dekorere fjellsiden med nedrennet vårt. Det var mildt sakt et 17-maitog i løypene. Noen proffe, noen midt på treet og altfor mange amatører. Tok meg selv i å dra på smilebåndet i blandt. -Er det påske så er det påske.

I sentrum av bildet, hvor fjellet lager en u-dal, er det som kalles Perleporten.

-vinlunsj-

Når vi kom hjem fra skituren sto det grilling og vinlunsj på menyen. Det ble årets første grillsmak, og den smakte like godt som forventet.

-dinnertime-

Fredrik og pappa tok over kokke-rollen å lagde biff med tilbehør, deriblandt Fredriks fantastiske soppstuing. Den er så god, spesielt til rødt kjøtt. Biffen var fra New-Zealand, og smakte amazing!!!

Nå er det natt i hytta og jeg sitter i senga og skriver dette innlegget, med øynene halveis åpne. -Fjelllufta gjør meg så trøtt. I morgen går turen videre til Åre. -Gledes!